PROGRAM 2019

Tisdagen den 14 maj ”Märsta dansar” med Ingez orkester i Cabinen, Forum, Stockholmsvägen 25, Märsta
Entré 100 kr, kaffe med bröd 20 kr. Tid kl 13-16.
Dans är kultur och bra för hälsan därför stöttar Sigtuna Kulturförening ”Märsta dansar”.

Fredag 17 —söndag 19 maj KONSTRUNDA i Sigtuna kommun med Öppna Ateljéer och Samlingsutställning på Munken, Olofsgatan 2, Sigtuna stad. VERNISSAGE fredag 17 maj kl 17.00 på Munken. Öppettidet för Konstrundan med Samlingsutställning och Öppen Ateljé kl 11—16. Karta för Öppen Ateljé och Konstrundan finns att få på Destination Sigtuna, Sigtuna Museum, Munken, Kulturgården, Kulturlänken, Märsta bibliotek och Kulturstugan.
Odensala konst- och hantverksförening har i samråd med Sigtuna Kulturförening beslutat att köra sin konstrunda parallellt med vår konstrunda 18-19 maj. Vi går också ut med en gemensam annonsering.
Varmt välkommen till KONSTRUNDAN!
Arr.: Sigtuna Kulturförening, Sigtuna Församling, ABF
JUNI
Lördag den 8 juni VALSTADAGEN (20 år) vid Vattentornet. Sigtuna Kulturförening deltar med Konst och hantverk och informerar om vår verksamhet. Vi bjuder på kaffe med bulle. Välkommen att besöka oss.

Söndag 9 juni SPELMANSSTÄMMA på Täppavallen, Husby skola kl 11—16. Vid regn inomhus. Fri entré. Ta din fiol, dragspel eller vad du har och kom ut och spela i en underbar miljö. Kaffe med bröd eller korv finns att köpa.
Arr.: Sigtuna Kulturförening, Husby-Ärlinghundra hembygdsförening, Kultur och Fritid, ABF

JULI—AUGUSTI
27 juli—22 augusti Konst- och hantverksutställning på Kulturgården, Sigtuna stad, (bredvid Stadshotellet).  Utställningen delas upp i två perioder: Period 1: 27 juli—9 augusti med Vernissage 27 juli kl 13.00, Period 2:  10—22 augusti med Vernissage 10 augusti kl 13.00. Öppet tis-sön kl 11—16. För dig som vill ställa ut är avgiften 500 kr. Vi tar ingen provision. Sista anmälningsdag 1 juli. Anmälan till sigtunakultur@hotmail.com eller till Karen Salmose på tel. 070 920 34 66.
Arr.: Sigtuna Kulturförening och ABF

Fredagen den 16 augusti Sommarfest för medlemmar i Kulturgården kl 17.00. Knytkalas med underhållning och dans. Ta med vänner! Anmälan Karen Salmose 070 920 34 66 eller e-posta sigtunakultur@hotmail.com

SEPTEMBER
Söndagen den 1 september kl 16.00 Konsert med THE WENNGARNS  i Mariakyrkan, Sigtuna stad. Entré 120 kr. Förköp Destination Sigtuna, Märsta bibliotek. Konserten är ett inslag i Sigtuna Möte.
Arr.: Sigtuna Kulturförening, Kultur och Fritid, Sigtuna Församling, Destination Sigtuna, ABF

Lördagen den 7—21 september HÖSTSALONG 2019 (Preliminär tid) Återkommer med mer info.

Söndagen den 29 sept. kl 16.00 på Kulturum, Vikingevägen 2, Märsta Konsert med S:t Eriks Symfoniorkester och solister under ledning av Wille Sundling. Entré 120 kr, gratis för barn och ungdom -18 år.  Förköp Destination Sigtuna och Märsta bibliotek.
Arr.: Sigtuna Kulturförening, Kultur och Fritid, ABF

OKTOBER
Fredagen den 4 oktober Sopplunch med trubaduren Manfred Stüber, Uppsala kl 12.00 i Kulturlänken, Märsta bibliotek. Fri entré.
Arr.: Sigtuna Kulturförening, Kultur och Fritid

Lördagen den 5 oktober fyller Sigtuna Kulturförening 30 år. Det firar vi kl 18.00  i Cabinen, Forum, Stockholmsvägen 25 i Märsta med en festmiddag, underhållning och dans för medlemmar, gäster och vänner. Förtäringen är subventionerad för medlemmar. Vi vill gärna ha intresseanmälan så snart som möjligt dock senast den 27 maj, för att vi skall kunna planera festen. Interesseanmälan till Karen Salmose på tel. 070 920 34 66 eller på e-post sigtunakultur@hotmail.com. Återkommer med mer info på vår hemsida.

Torsdagen den 24 oktober FN-dagen med föredrag och underhållning kl 18.00  i Kulturlänken, Märsta bibliotek. (Jobbar med programmet)
Arr.: Sigtuna Kulturförening, Kultur och Fritid, ABF

NOVEMBER
Torsdagen 7 nov kl 18.30 Litterär Salong med Katarina Torfason och vänner i Kulturlänken, Märsta bibliotek.
Arr.: Sigtuna Kulturförening, ABF

Lördagen den 30 november kl 18.00 JULFEST i Sockenstugan, Olofsgatan 19, Sigtuna stad. Glögg, jullbord, lotteri och underhållning. Varmt välkomna! Pris 80 kr. Anmälan till Karen Salmose på tel. 070 920 34 66 eller sigtunakultur@hotmail.com

Flera program är på gång.

Gå gärna in på vår Facebook: Sigtuna Kulturförening